fri frakt och retur i sverige

1. Beställning hos meandmet.se

När du beställer hos www.meandmet.se och får en beställningsbekräftelse från oss, ingår du ett kontrakt med:

Metes (CVR: 34836582)
Gl. Kongevej 123, 1.tv.,
1850 Frederiksberg C,
Denmark.
info@meandmet.com

Alla beställningar och all kontakt hanteras av vårt kundtjänstteam, som du kan kontakta på info@meandmet.com

När du handlar hos oss accepterar du våra handelsvillkor, som beskrivs nedan.

För att få handla hos oss måste du ha fyllt 18 år och ha ett godkänt kreditkort.

Avtalet ingås på engelska eller danska.

Du beställer genom att välja den eller de produkter du vill köpa och därefter lägga den/dem i din kundvagn. När du är redo att slutföra beställningen klickar du på "Beställ". Därefter tillfrågas du om ditt namn, adress, telefonnummer, e-postadress och eventuellt din leveransadress, om denna skiljer sig från din faktureringsadress.

När du har lämnat dessa uppgifter, uppmanas du att godkänna din beställning och samtidigt acceptera våra handelsvillkor.

Därefter uppmanas du att välja en betalningsmetod och ange de uppgifter som krävs för att genomföra en betalning med det valda betalningssättet. Betalningen hanteras separat hos Epay.

Vi rekommenderar att du kontrollerar din beställning innan du skickar in den. Innan du skickar din beställning har du möjlighet att korrigera de uppgifter du har angett till oss som exempelvis fakturerings- och leveransadress. Du kan även lägga till och ta bort produkter från din kundvagn när som helst under beställningsprocessen.

När du har gjort din beställning får du ett kvitto med en sammanfattning av den beställning du just har gjort.

När du väl har klickat på "Beställ" och bekräftelsen visas på din skärm är beställning hos oss bindande. Den bekräftelse du erhåller är en automatisk bekräftelse som innebär att vi har tagit emot din beställning.

Vänligen observera att detta inte betyder att vi har accepterat din beställning. Om vi accepterar din beställning får du ett e-postmeddelande från oss som bekräftar att vi har accepterat din beställning.

Vi lagrar din beställning och orderbekräftelse så att du kan kontakta oss och få en kopia.

Om du har gjort fel när du beställde – t.ex. har uppgett fel adress – kan du kontakta info@meandmet.com, så att vi kan rätta till felet.

 

Webbutiken är alltid öppen, med undantag för några få perioder då den underhålls.

Ändringar eller annullering av din beställning

Om du har gjort en beställning, kan du ändra den genom att kontakta oss på info@meandmet.com.

Vi hjälper dig att ändra din beställning OM beställningen inte har skickats iväg innan du kontaktade oss.

Även om din beställning har skickats iväg, har du fortfarande 14 dagar på dig att annullera din beställning. Vänligen se avsnitt 5 för mer information om rätten att annullera en beställning.

Utan att vara tvungna att kompensera dig eller på annat sätt täcka utgifter, förbehåller vi oss rätten att annullera din beställning i någon av följande situationer:

om ett oförutsett fel inträffar på meandmet.com som exempelvis ett betalningsfel,

om din betalningsinformation inte kan verifieras eller om informationen inte är korrekt,

om vi misstänker att din beställning har gjorts i ond tro eller i relation till kriminella aktiviteter.    

Vi kommer att göra allt vi kan för att lösa eventuella problem och vi kommer att hålla dig informerad under hela processen samt meddela dig innan vi annullerar din beställning. Om din beställning annulleras kommer vi att betala tillbaka alla eventuella betalningar du har gjort till oss utan att detta medför några extra kostnader för dig.

2. Priser och betalning

Alla priser på meandmet.se är i DKK inklusive moms, men exklusive fraktkostnader. Du kan även se priserna konverterade från DKK till EUR, men betalningsvalutan är DKK.

Priserna kan komma att ändras utan att detta meddelas, men sådana ändringar gäller inte redan gjorda beställningar.

Det totala pris du accepterar när du gör en beställning, är det belopp som dras ifrån ditt konto när din beställning har skickats till dig. Beloppet dras inte förrän vi har behandlat och skickat iväg din beställning.

På meandmet.se accepterar vi betalning med följande kreditkort: Dankort, E-Dankort, Visa, Visa Electron, Mastercard, JCB.

Kommunikationen mellan dig och vårt betalningssystem är säkrat med SSL (Secure Socket Layer).

Eftersom våra betalningssystem hanteras av NETS/Teller genom Epay är dessa också de enda parter som har tillgång till dina betalningsuppgifter.

3. Tillgänglighet

Vårt mål är att ha alla de produkter vi erbjuder på lager. Om det skulle vara så att de beställda produkterna inte finns i lager, förbehåller vi oss rätten att inte acceptera din beställning. Du kommer självklart att meddelas per e-post och eventuell gjord betalning kommer att återbetalas.

4. Frakt och försändelse

Om du är en registrerad kund och vill veta status för din beställning, kan du alltid logga in på "Mitt konto" för att se din status.

Leverans inom Storköpenhamn

Inom Storköpenhamn levererar vi med entimmesintervall som börjar en timme efter gjord beställning mellan kl. 17 och 22 under vardagar och 10-22 under veckoslut. Storköpenhamn definieras som danska postnummer mellan 1000-2500 samt 2900-2920.

Om du skulle uppleva en dokumenterad försening inom de ovanstående intervallen, ber vi verkligen om ursäkt och därmed har du rätt att omedelbart annullera din beställning.

Men såvida det inte är obligatoriskt enligt lag, ansvarar meandmet.com inte på något sätt för andra problem som detta kan ha orsakat dig.

Försändelse

Vi skickar beställningar alla dagar i veckan och med snabbast möjliga svar. Vi håller dig alltid informerad om när dina varor skickas.

Internationell leverans

Vi skickar till alla europeiska länder. Du har möjlighet att välja land under beställningsprocessen. Om du vill göra en beställning från ett land utanför Europa, kan du kontakta oss så ska vi se vad vi kan göra. Innan vi skickar försändelsen kommer vi att informera dig om priset för din specialbeställning.

Leveranstider

Leveranstiden beror på det område och det land som leveransen ska skickas till. Se ovan angående den speciella leveransservicen i Storköpenhamn.

I Danmark levererar vi generellt sett inom 2-4 dagar.

I samband med beställningen kommer vi antingen att under processen upplysa dig om den förväntade leveranstiden eller så kommer du att få ytterligare information om detta per e-post.

Vi skickar generellt med Post Danmark och hänvisar därför till Post Danmark när det gäller priser och leveranstider.

Priset för leverans

I samband med beställningsprocessen informeras du alltid om eventuellt pris för försändelsen.

Vänligen observera att när du accepterar och betalar din beställning, accepterar du även leveranskostnaden som en del av din beställning.

Mottagande av leveranser

Leveranser måste kvitteras med underskrift vid överlämnande. Om du inte kan ta emot din försändelse så lämnar transportören en beskrivning av dina vidare möjligheter och tillgängliga tjänster. När du tar emot en försändelse är det mycket viktigt att du kontrollerar den innan du accepterar den, eftersom du ansvarar för risken för försändelsen och dess innehåll efter det att du har accepterat den och leveransen är slutförd.

5. Rätten att annullera

Du har rätt att annullera ett köp inom 14 dagar efter mottagen leverans under förutsättning att produkten inte är förstörd eller har tvättats utan kan returneras i samma skick som du tog emot den.

14-dagarsperioden börjar tidigast dagen efter det att du har mottagit din beställning, om du i förväg har erhållit informationen om rätten till att annullera. 14-dagarsperioden börjar inte ifall du inte har fått skriftlig information om rätten till att annullera antingen per e-post eller papper. Men perioden löper ut tre månader efter den dag från det att du tog emot leveransen - även om du inte har tagit emot information om rätten att annullera.

Om du exempelvis tar emot din beställning dag ett och du även har fått information om din rätt att annullera, har du rätt att annullera avtalet och returnera de köpta produkterna fram till och med dag 15. Om du inte tagit emot informationen förrän senare, t.ex. dag 3., har du rätt att annullera avtalet och returnera din beställning fram till och med dag 17.

Om 14-dagarsperioden löper ut på en helgdag, en lördag, en söndag, en allmän helgdag, julafton eller nyårsafton, har du som minimum rätt att returnera din beställning på den därpå följande arbetsdagen.

Annullering

Om du vill annullera ditt köp efter det att du har tagit emot varan, måste du returnera den till oss innan 14-dagarsperioden löper ut. Det räcker att du har överlämnat dina produkter till Post Danmark eller en annan transportör som du har valt, innan tidsperioden löper ut. Om du säkert vill kunna bevisa att du faktiskt har påbörjat din rätt till annullering i rätt tid, så rekommenderar vi att du behåller kvittot från t.ex. Post Danmark i samband med returförsändelsen.

Om du vill annullera ditt köp ber vi dig att fylla i den blankett som du fick tillsammans med din försändelse, och att bifoga den när du returnerar försändelsen.

Såvida inget annat har avtalats, står du själv för fraktkostnaderna vid retur, ifall du väljer att annullera ditt köp.

När vi har tagit emot de returnerade varorna och kontrollerat att dessa lever upp till villkoren för annullering, kommer vi att återbetala det fullständiga inköpspriset, inklusive eventuella fraktkostnader. Vänligen acceptera att det kan ta upp till två veckor innan din återbetalning krediteras. Vi strävar alltid efter att göra en eventuell annullering till en så snabb och bekväm process som möjligt för dig.

Om vi upptäcker att din annulleringsrätt inte kan utövas, kontaktar vi dig via e-post med en förklaring.

Om du vill annullera ditt köp, ska varorna returneras till nedanstående adress:

Me & the Met

Gl. Kongevej 123, 1.tv.

1850 Frederiksberg C

Denmark

6. Reklamation eller defekt produkt

Om en produkt är defekt eller vid något annat fel – t.ex. om produkten har skadats under transporten till dig – så ber vi om ursäkt för detta och ber dig att kontakta oss genast. Det är viktigt att du kan beskriva problemet/defekten på ett tydligt sätt. Om ditt klagomål accepteras av vår kundtjänst, återbetalar vi hela inköpspriset och alla transportkostnader.

Vänligen acceptera att det kan ta två veckor innan du kan se krediteringen på ditt konto.

7. Fel och brister

Du har rätt att reklamera fel och brister på den produkt du har köpt av oss inom två års tid efter inköpet.

Om du vill reklamera ett fel eller en brist, ska du kontakta oss omedelbart efter det att du har upptäckt felet/bristen.

Vänligen observera att den ovanstående rätten att reklamera fel och brister kan löpa ut tidigare än två år efter inköpsdatum om produkten inte är gjord för att hålla i minst två år eller om produkten har använts på ett onormalt sätt.

Reklamationen av fel eller brister gäller endast produkter som faller under definitionen för sådana produkter enligt dansk lagstiftning. För mer information, se www.forbrug.dk.

8. Tvister

Alla eventuella tvister gällande meandmet.com, dess avtal eller inköp som gjorts hos företaget, faller under dansk lagstiftning och ska behandlas av dansk domstol, såvida inget annat är bestämt i obligatorisk lagstiftning.

9. Sekretess

Hos meandmet.se respekterar vi din sekretess och behandlar dina personuppgifter i enlighet med gällande lagstiftning. Vänligen läs mer under vår sekretesspolicy.

 

Dessa handelsvillkor reviderades senast den 23 juli 2013

 

 

Shoppa dina favoritvarumärken här: Designers remixGanniFilippa KHouse of DagmarKokoon och Gestuz